5/5 - (3 votes)

Reklama dźwignią handlu – tak mówią. I mają rację, bo bez reklamy firmy nie mogłyby świadczyć swoich usług. Dziś wśród firm najbardziej optymalna jest promocja w internecie, najlepiej w postaci pozycjonowania stron internetowych. Na czym polegają te działania? Czy faktycznie są skuteczne?

Pozycjonowanie stron www – definicja

Pozycjonowanie to strategia, która polega na dostosowaniu strony pod algorytmy działania wyszukiwarek. Dzięki niej witryny budują swoją pozycję w sieci i mogą wyświetlać się potencjalnym klientom w wyszukiwarce na konkretne, wpisywane przez nich słowa kluczowe. Warto wiedzieć, że większość użytkowników nie przegląda drugiej strony Google – raczej zmienia wpisywane słowo kluczowe i szuka innych firm. Dlatego kluczowe jest zdobycie pierwszych miejsc w wyszukiwarce i przyciąganie klientów do strony.

Skuteczne pozycjonowanie stron – na czym polega?

W ramach pozycjonowania wyróżniamy 4 najważniejsze obszary działań. Pozycjonowanie Google możemy również podzielić ze względu na obszar świadczonych usług, w tym na pozycjonowanie ogólnopolskie oraz lokalne, np. pozycjonowanie stron Wrocław. Dobór strategii jest niezwykle ważny w stosunku do efektów, które chcemy uzyskać. Małe marki nie potrzebują pozycjonowania ogólnopolskiego, które z reguły jest droższe. Mogą promować się w danym mieście i to w nim zdobywać klientów.

Aby skutecznie pozycjonować stronę musisz skupić się na optymalizacji technicznej witryny, pisaniu wartościowych tekstów SEO oraz budowaniu silnego profilu linków zewnętrznych. Wszystkie te działania należy prowadzić równocześnie, jednocześnie bacznie obserwując poczynania konkurentów. Dodatkowym istotnym czynnikiem, wpływającym głównie na obniżenie współczynnika odrzuceń jest UX, czyli budowanie doświadczeń klientów w trakcie obcowania ze stroną.

Jest to współczesna strategia, dzięki której pozycjonowanie stron jest skuteczne. Nazywa się ją SXO – jest to SEO połączone z UX. Te działania dają dużo lepsze rezultaty i pozwalają nie tylko wybić się wśród konkurencji, ale również zatrzymać klientów na stronie.